راستان

تحریف امام

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ب.ظ


از نظر امام خمینی , مساله به قدرت رسیدن سرمایه داران و اشراف به حدی خطرناک است که معظم له به مردم سفارش می کنند که اگر مشاهده کردند جریان سرمایه سالار و اشراف در حال قدرت گرفتن است , باید به پاخیزند و در برابر این جریان بایستند تا سلامت و اصالت انقلاب محفوظ بماند.
قدرت گرفتن اشراف نیز معمولا به دو شکل انجام می گیرد. یا انقلاب به حدی از راه اصلی خودش دور می شود که اشراف و سرمایه دارانی که قبل از انقلاب حاکم بودند , نسبت به قدرت طعمه می کنند , و یا این که از درون انقلاب , سرمایه داران و اشراف جدید متولد می شوند و خوی و منش و روش همان سرمایه داران و اشراف سابق را در پیش می گیرند و در نتیجه , انقلاب را نیز به انحراف می کشانند.
امام خمینی , هم از قدرت گرفتن تدریجی اشراف و سرمایه سالاران دسته اول وهم از ظهور طبقه جدید سرمایه دار در درون نظام اسلامی , نسبت به سرنوشت انقلاب اسلامی احساس خطر می کنند. شاید خطر اشراف و سرمایه سالاران نوظهور بیشتر باشد , زیرا معمولا این عده ضمن آن که برخی سوابق گذشته خود را به رخ می کشند و احساس طلب کاری و احساس مالکیت انقلاب را می نمایند , پوشش ها و توجیهاتی نیز برای کار خود درست می کنند. به همین دلیل است که امام خمینی از مردم می خواهد هرگاه احساس کردند در درون کارگزاران و مسئولان و مدیران نظام , کسی از طبقه متوسط و مادون متوسط به سوی طبقه اشراف و سرمایه سالار غلتید و از نظر قدرت مالی و… در صدد برآمد ادای اشراف و سرمایه سالاران را در آورد , بی تفاوت نباشند و اجازه ندهند چنین کسانی در سطوح مختلف مدیریتی وتصمیم گیری نظام اسلامی باقی بمانند.



* صحیفه امام , جلد ۱۶ , ص ۱۹ تا ۲۴

نظرات  (۱)

  • بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
  • سران از اشراف نبوده باشند هم در به قدرت رسیدن به اشراف تبدیل میشن...
    ما زندگی نماینده مون رو قبل از ورود به بهارستان و هشت سال بعد دیدیم...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۱۴ مرداد ۹۵، ۱۲:۵۲ - امیرحسین چگونیان
      درسته