راستان

تب سریال

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۳ ق.ظ


یادم میاد چند سال پیش که تازه سریال خارجی اومده بود تو بازار.سریال لاست و فرار از زندان و 24 خیلی طرفدار پیدا کرده بود.داداشم هر هفته فرار از زندان از کلوپ می گرفت می دیدیم.واقعا مجذوب داستان عالی فرار از زندان و شخصیت اسکافیلد شده بودم.هرگز فیلمی به این جذابی ندیده بودم.وتا سالها هم عقیده داشتم بهترین سریال که دیدم همون فرار از زندانه.بعد از اون دوره سالها گذشت تا اینکه دو سال پیش یکی از بستگان سریال 24 را اورد گفت ببین و خیلی تعریف می کرد.درست ایام امتحانات هم بود.من قبول نمی کردم ببینم تا اینکه با اصرارش یه شب گفتم یه قسمت رو ببینم .قسمت اول رو که دیدم مجبور شدم قسمت بعدی رو هم ببینم و همون شد که دو روزه نشستم فصل اول 24 را دیدم .سریال قوی بود ولی هنوز شیرینی فصل اول فرار از زندان یه شیرینی دیگری بود.اما خلاصت کنم تو ایام امتحانات نشستم 5 فصل 24 را شبانه روز نگاه کردم.این دفعه مبهوت شخصیت جک باور شده بودم.خدا وکیلی عجب داستانی می نویسن.بعد اسن که آدم سریال های امریکایی را میبینه واقعا از سریال های ایرونی بدش میاد.

کیفیت ساخت و داستان و لایه های مختلف فیلم و اینکه مخاطب را به تمسخر نمی گیره که آب ببنده به سریال .مثل سریال مزخرف شمعدونی که اصلا داستان نداره .یه دور همی که همدیگر را مسخره میکنن.24 خواب و کار را از ادم میگیره.برای شناخت لایه های قدرت و سیاست تو امریکا این سریال عالیه.جک باور مامور ctu (واحد ضد ترور) که یک تنه همه تهدیدات امریکا را مرتفع میکنه در حالی در نهایت کسی بهش اهمیت نمیده.اگر این سریال ندیدی وقت هم داری حتما ببین .5 فصلش دوبله شده بقیه فصل ها هم زیر نویس هست.

هر فصل روایت یک شبانه روز هست که تو اون مدت جک باور یه تهدید بزرگ رو از بین میبره.فصل هشتم در مورد توافق هسته ای امریکا با جمهوری اسلامی کامستان هست که منظورش همین ایرانه.رئیس جمهور کامستان که آنیل کاپور نقشش بازی میکنه تو سازمان ملل با امریکا می خواد توافق کنه جالب اینه که اسم ردیس جمهور کامستان حسن هست.در کل سربال تاثیر گذاری هست. ور در مجموع بهترین سریال که وجود داره ولحظه ای نمی تونی از دیالوگ ها غافل بشی.

بعداز امتحانات بقیه فصل های 24 را هم دیدم .دیگه علاقه به سریال پیدا کرده بودم انگار که یه چیزی شده بود که بهش نیاز داشتم .بعدش سیرال دکستر کامل دیدم.بعدش بازی تاج و تخت و بعدش وایکینگ ها.همه این سریال ها جالب بود مخصوصا بازی تاج و تخت.اما تصمیم گرفتم دیگه کنار بزارم و الان چند ماهی میشه که ترک کردم و پاکم و تمام آرشیو که داشتم از هاردم پاک کردم.

همه ی این سریال ها تحلیل داره که شاید بعدا مطالب در موردش گفتم.

نظرات  (۳)

  • آبجی خانوم
  • و شما نیز به جمع معتادان 24 پیوستید
    پاسخ:
    من الان ترک کردم.پاک پاکم
    خط اصلی به نظر من رئیس جمهور بود
  • مجتبی وحدتی
  • یک مقاله در این باره نوشته م که به زودی برایتان ارسال می کنم دوست خوب.
    تصمیم درستی گرفتید.
    پاسخ:
    منتظر مقالت هستم.عزیزمی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۱۴ مرداد ۹۵، ۱۲:۵۲ - امیرحسین چگونیان
      درسته