راستان

در هنگام مرگ چه خواهی دید؟

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ب.ظ


امیر بیان در کتاب شریف نهج البلاغه احوال انسان در حال مرگ را این گونه توصیف می کند :[1]

«وقتی انسان در حالت احتزار قرار می گیرد و جان خویش را از دست خواهد داد چشم او میبیند،گوش او می شنود ولی نمی تواند حرفی بزند.همه عمرش در لحظه ای از جلوی چشمانش مش گذرد.رو به اموال خود می کند و با زبان حال می گوید ای مال برای بدست اوردن تو بسیار کوشش کردم و شب و روز زحمت کشیدم حال تو برای من چه می کنی.مال می گوید از من میتوانی یک کفن با خود ببری.محتضر رو به زن وبچه خود می کند و با زبان حال می گوید برای شما خیلی زحمت کشیدم و تمام هدفم در زندگی اسایش شما بود حال شما برای من چه می کنید؟ زن و بچه می گویند ما تو را تا پای قبر همراهی خواهیم کرد.شخص به جانب عمل خود نگاه می کند و می گوید ای عمل من در دنیا توجهی به تو نداشتم و حلال و حرام را رعایت نکردم تو با من چه می کنی. عمل به او می گوید من در کنار تو خواهم بود در قبر با تو هستم در برزخ با تو هستم در قیامت با تو هستم .هر کجا بروی با تو خواهم بود.»


[1] نقل به مضمون است

نظرات  (۳)

خدا رحم کنه.از دست زن و بچه
پاسخ:
اولاد و همسر ابزار امتحان هستند
  • آبجی خانوم
  • عمل ، مظلوم ترین همراه ما
    CXuexL diejwlagypho, [url=http://kperbxrdcgww.com/]kperbxrdcgww[/url], [link=http://zkjawlttvrfu.com/]zkjawlttvrfu[/link], http://xceivszlzlbz.com/
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۱۴ مرداد ۹۵، ۱۲:۵۲ - امیرحسین چگونیان
      درسته