راستان

کشاورز ارزش مندتر از استاد دانشگاه

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۶ ب.ظ


خواجه نصیر طوسی در اخلاق ناصری می گوید ارزش هر علمی به ارزش موضوع آن علم هست و خداشناسی برترین علم است چون موضوعش خدا ست و خدا ارزشمند ترین موجود هستی است بعد از خداشناسی ، اخلاق و طب برترین علم ها هستند چون موضوع علم اخلاق نفس انسان و موضوع طب بدن انسان است و انسان بعد از خدا شریف ترین موجود هستی است لذا اخلاق و طب برترین علم ها هستند و اخلاق برتر از طب است چون نفس انسان برتر از بدن اوست بدلیل اینکه نفس بدون بدن باقی می ماند اما بدن نیازمند روح است.

مطلب اصلی من اینه که ارزش مشاغل هم به فواید اون شغل بستگی داره.لذا کشاورزی با ارزش ترین شغل بشری است چون خوراک انسان را تامین میکنه.در مورد نیازهای انسان (طبق هرم مازلو) نیاز های اساسی ابتدا هوا سپس آب و بعد از ان خوراک قرار داره.اگر نیاز های اولیه انسان برطرف نشه انسان نمی تونه به سراغ نیاز های دیگرش مثل عزت تحصیل محبوبیت و ... برود.پس اگر کشاورزان زحمت کش نباشند که خیلی مورد بی مهری مردم هم هستند و به دیده تحقیر به انها نگاه می شود.اگر این عزیزان نباشند و نیاز به خوراک ما را تا مین نکنند همه مجبور بودیم برای تامین نیاز خود کشاورزی کنیم پس فرصت های زندگی بهتر را مدیون کشاورزان هستیم .اینکه در کلاس دانشگاه حاضر می شویم و تحصیل میکنیم صدقه سر همین کشاورزان است.پس از نظر من شان کشاورز از استاد دانشگاه کمتر نیست.

خودکفایی در کشاورزی حساس ترین نیاز هر کشوری است و این اهمیت در شرایط بحران و جنگ نمایان خواهد شد.پس قدر کشاورزان را بیشتر بدانیم.

نظرات  (۱)

  • آبجی خانوم
  • سلام بر شما

    متشکر از حضورتون

    گذشتگان ما چه نگاه های خاص و پاکی داشتند ...
    یقینا با تفکر " خود کفایی مزخرف است " نمی شود چنین نگاهی به کشاورز داشت
    پاسخ:
    متاسفانه نگاه سیاسی در مسولان غالب است نه نگاه علمی و کارشناسی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۱۴ مرداد ۹۵، ۱۲:۵۲ - امیرحسین چگونیان
      درسته